26.06.2008

2 år har gått, en ny era begynner...

Som noen kanskje allerede har fått med seg har jeg(Anders, bassist), og Graceland Gospel kommet til et veiskille. Etter 2 velsmakende år i et fantastisk band, hvor mye har blitt oppnådd og et solid grunnlag har blitt bygget, har vi bestemt oss for å skille våre veier.

Jeg har det siste året bosatt meg i Bergen og begynt i ny jobb. Jeg har også fått den gledelige nyheten om at jeg skal bli far. Dette har desverre ført til at antall øvinger har blitt redusert betraktelig og vår produktivitet som et band av dette kaliberet må ha, ikke har blitt ivaretatt. Dette er selvfølgelig synd, men bandet er nå kommet til et punkt i karrieren der det som gjenstår for å få den suksessen dette hardt arbeidende bandet fortjener, er de ekstra prosentene med innsats, noe jeg desverre ikke har anledning til å gi.

Selv har jeg hatt to fantastiske år med disse staute karene, og det er noe jeg ikke ville vært foruten. Sammen har vi vunnet konkurranser, spilt på festivaler, vært i studio, drukket hverandre under bordet, og sammen gjort alt det som hører et bra band til. Et solid musikalsk grunnlag har blitt bygget og mange venner og fans har både jeg og bandet fått. Jeg tviler ikke på at Graceland Gospel en gang kommer til å slå igjennom, og med en ny bassist vil dette bandet vandre inn i en ny era. Jeg vet at bandet har mange planer, og du skal ikke se vekk ifra at du kanskje allerede neste sommer vil se dette solide bandet på festivalplakatene, og med en sterk debut i platehylla.

Jeg vil ønske bandet lykke til videre, og takke for to flotte år. En skal heller ikke se vekk ifra at vi deler scene igjen en gang, bare i en annen setting som for eksempel en splitgig eller en festival. Klarer dere det ikke på det grunnlaget vi allerede har bygget sammen, må hele platebransjen omrokkeres.

For vår egen og fansens del, vil det forhåpentligvis bli en "farvellkonsert", der vi får oss en skikkelig fest, et vått nachspiel og en god avskjed. Kanskje blir det også et møte med et nytt medlem?

Vennlig hilsen og takk for alt, Ola, Stian, Runar, Espen og ikke minst våre fans.

bassist og venn
Anders Helliesen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Synd..Bandet mister en utrolig god bassist. Når får vi høre mer av dere igjen?

Ola Rossehaug sa...

Ja, svært synd - savnet etter Anders blir stort! Du får garantert høyre meir av GG både med og uten Anders til hausten!

StianPian sa...

Tusen takk til deg og Anders! Eg e glad for at eg fikk spille i band med deg :) Du har lært meg mye. Lykke til med Bergen og avkommet ;) vi snakkes sikkert i sommer en gang! God Sommer! ta en tur innom frukten på Obs! ;)

Det oppfordrer eg forresten alle til! Frukt e sunt!

Stian

Runar Gundersen sa...

Anders, du er allerede dypt savnet, og GG vil ikke bli det samme uten deg. Ting forandrer seg, og det er det ikke så mye å gjøre noe med.

Når det gjelder fremtiden så vil GG høre fra seg. Vi er uten bassist for øyeblikket ;) Men lover å komme sterkt tilbake til høsten!
Når det gjelder Anders, så vil det være mulig å oppleve ham under lost weekend sammen med duoen List.

Lærern sa...

Dette var ganske kjipt!!! Men seff grattis med ungen som er på vei :)

Lærern sa...

Detta va veldigt dumt... GG blir jo ikkje det same uden Andårs, det e jaffal sikkert... Va eg flink å skrive stavanger? til ære for deg :P

men gratulerer så mye med at du skal bli pappa då!

klem fra marion